לוגו-מתאימים לך הקלות בפסיכומטרי

איך מגישים בקשה לתנאים מותאמים לפסיכומטרי

זמן קריאה: 8 דקות

מדי שנה בשנה, ובמספר מועדים שונים לאורכה, נערכת הבחינה הפסיכומטרית, שנועדה להוות את המדד האמין והמדויק ביותר מבחינת האקדמיה לצורך סינון מועמדים אפשריים למסלולים השונים לרכישת השכלה גבוהה.

אנשים רבים בשלב כזה או אחר של חייהם – חיילים משוחררים, בנות שירות לאומי, ואף מבוגרים שעושים הסבה לימודית – מבקשים להיבחן בבחינה זו כדי לפתוח את חלון ההזדמנויות שלהם בדרך אל התואר הראשון.

הבחינה הפסיכומטרית, בנוסף להיותה כלי סינון עבור המוסדות האקדמיים, מאבחנת את יכולותיו הלימודיות של כל נבחן על מנת להתאימו אל מסלולי הלימוד השונים, ונכון להיום מדובר בבחינה שמרבית המוסדות האקדמיים על מסלולי הלימוד השונים שהם מציעים דורשים כתנאי קבלה.

הא! עוד משהו קטן. אומרים התאמות בפסיכומטרי ולא הקלות בפסיכומטרי 😜

אז מה צריך לדעת לפני שמתחילים? תוכלו לקרוא את כל מה שצריך לדעת על הבחינה הפסיכומטרית ממש כאן!

מדוע הבחינה הפסיכומטרית חשובה כל כך?

זוהי שאלה מצוינת, שכן ההכנה לבחינה הפסיכומטרית והבחינה הפסיכומטרית כשלעצמה איננה קלה לביצוע, ורבים היו מעדיפים פשוט לוותר עליה ולהסתפק בציוני בחינת הבגרות. עם זאת, מרבית מוסדות הלימוד המוכרים להשכלה גבוהה בארץ בוחרים בבחינה הפסיכומטרית בתור שיטת סינון נפוצה ולגיטימית, שהנה הקרובה ביותר ביכולותיה להצגת יכולותיו הלימודיות של המועמד.

אם קורצתם מהזן האמביציוזי במיוחד שחולם בלילות על לימודי רפואה (שלהם תנאי סף וקבלה גבוהים במיוחד) תידרשו להצגת יכולות למידה גבוהות מאוד בבחינה הפסיכומטרית, יחד עם יכולות גבוהות לעמידה בתנאי לחץ.

כל האמור לעיל מאפיין את לימודי הרפואה, וציון גבוה בפסיכומטרי אינו מבטיח כניסה בטוחה ללימודים אלו, אך הוא מהווה מדד אמין למדי בכל הנוגע ליכולותיהם הלימודיות של המבקשים להיכנס אל מסלול לימודים זה בעתיד.

יש לזכור כי יחד עם ציוני הבחינה הפסיכומטרית יצטרפו לבחינת המועמד גם שקלול של ציוני בחינות הבגרות – שהנה תנאי חובה להצטרפות אל העולם האקדמי לצורך רכישת השכלה גבוהה ותארים אקדמיים שונים.

הבחינה הפסיכומטרית – קצת רקע היסטורי

בשנים עברו, על מנת להתקבל ללימודים גבוהים במוסד אקדמי, היה עליכם לעבור דרך יחידת המיון העצמאית של המוסד האקדמי אליו ביקשתם להתקבל. בכדי להתקבל ללימודים היה צורך במספר מבחני קבלה נפרדים ביחידת המיון של המכללה או האוניברסיטה – תהליך ארוך, מייגע, ולמען האמת, די מסורבל.

בכדי לייעל ולמקסם את תהליך הקבלה למוסדות האקדמיים, וכדי לחסוך למועמדים את ההוצאה הכספי הגבוהה הכרוכה בעריכה של מספר מבחני קבלה יחד, החליטה הוועדה הבין אוניברסיטאית להקים מרכז שיערוך ויאחד את בחינת הקבלה, כך שתהיה תקפה עבור כל המוסדות האקדמיים. קיימים מספר מבחנים במערך, כאשר במרכזם עומדת הבחינה הפסיכומטרית.

מטרתה של הבחינה היא ניבוי סיכויי ההצלחה של המועמד בלימודיו האקדמיים, והיא מאפשרת לדרג את המועמדים על פי סולם ציונים אחיד. אם אתם חוששים מהבחינה הפסיכומטרית בגלל ניסיון עבר מר ומאכזב בבחינות הבגרות, דעו כי הבחינה יכולה להעניק לכם הזדמנות שנייה, בתור בעלי פוטנציאל לימודי גבוה, שיכולותיהם לא באו לידי ביטוי ומימוש בציוני בבחינות הבגרות מסיבה כלשהי.

חשיבות ההכנה לבחינה הפסיכומטרית

אם קראתם עד כאן, כבר הספקתם להכיר בחשיבותה הרבה של הבחינה הפסיכומטרית בתור כרטיס הכניסה הראשוני שלכם אל עולם האקדמיה וההשכלה הגבוהה. מסיבה זו חשוב מאד להתכונן לבחינה הפסיכומטרית כמו שצריך, ובצורה הכי טובה שיש.

כיום, קיימים מכונים ומוסדות שונים המספקים הכנה לבחינה על ידי קורס הכנה לפסיכומטרי, שאורכו נע בין מספר שבועות ועד מספר חודשים, תלוי ברמה הנבחרת של הקורס. בקורס ההכנה לפסיכומטרי המועמדים זוכים לקבל הכנה מקצועית ונפשית לבחינה, הכוללת תרגולים קבוצתיים, עריכת מבחנים לדוגמה, וגם שיחות אישיות לכל מועמד ומועמדת.

סיבה נוספת המעידה על חשיבותה של הבחינה הפסיכומטרית היא העובדה כי ציון הפסיכומטרי זוכה למשקל גבוה ומשמעותי יותר מזה של ציוני בחינות הבגרות. לכן ברור מדוע חשוב מאד להתכונן לבחינה זו בצורה הכי טובה שאפשר, כדי לקבל את הציון הגבוה ביותר.

ניתן לעשות זאת, כפי שמרבית המועמדים עושים, בקורס הכנה לפסיכומטרי הנערך במוסדות שונים המפוזרים בכל רחבי הארץ, ומתקיים במתכונת של שני מפגשים בשבוע בדרך כלל.

מה הבחינה הפסיכומטרית בודקת?

הבחינה הפסיכומטרית תבדוק ותמדוד את יכולותיכם ב-3 תחומים שונים: חשיבה מילולית, חשיבה כמותית, ואנגלית. בכל חלק, המוקדש לכל תחום בנפרד, יישאלו שאלות שנועדו לבדוק יכולות כלליות הנחוצות לצורך למידתם של נושאים חדשים והבנתם, ממש כפי שנדרש לעשות בלימודים גבוהים באקדמיה.

מובן כי כל אדם הנו חזק יותר בתחום אחד, וחלש יותר בתחום אחר. מסיבה זו מסלולי הלימוד השונים בוחנים כתנאי סף את יכולותיכם, הנמדדות בבחינה הפסיכומטרית, בצורה שונה. אם אתם חזקים יותר בחשיבה כמותית – כנראה שפניכם מועדות אל לימודים בתחום המדעים המדויקים, כמו מדעי המחשב, הנדסה, ופיזיקה, שם תידרשו להוכיח יכולות גבוהות בתחום זה.

מנגד, אם התחום החזק שלכם הוא דווקא תחום החשיבה המילולית, סביר להניח כי תוכיחו מיומנות גבוהה בתחום חשיבה זה, שנדרשות יכולות גבוהות בו דווקא בתחום של מדעי הרוח – תקשורת, עבודה סוציאלית, ספרות, ועוד. שליטה גבוהה בשפה האנגלית הנה חשובה ונדרשת במרבית מסלולי הלימוד, מפני שחומרי לימוד רבים זמינים רק בשפה זו.

נדגיש כי שלושת התחומים משקפים באופן כללי יכולות בסיסיות הנדרשות לצורך רכישת השכלה גבוהה, כאשר תחומי לימוד מסוימים דורשים יכולות ספציפיות יותר (כגון לימודי צילום שיצריכו מכם להציג תיק עבודות לצורך קבלה ללימודים).

הגשת בקשה להקלות בפסיכומטרי על פי דרישות המרכז הארצי לבחינות ולהערכה (מאל"ו)

הבחינה הפסיכומטרית איננה דומה במהותה לשום בחינת בגרות שעברתם בעבר, אך עם זאת, בדומה לבחינת הבגרות היא מציעה הקלות והתאמות לזכאים העומדים בתנאים שונים, עליהם נפרט בהמשך. ניתן להגיש בקשה להקלות בפסיכומטרי בגלל אחת, או יותר, מהסיבות הבאות:

  1. לקות למידה
  2. הפרעת קשב וריכוז
  3. מגבלה גופנית
  4. מגבלה נפשית
  5. הפרעה על הרצף האוטיסטי – ASD

עבור כל תנאי יש להגיש מסמכים נפרדים, עליהם נפרט בהמשך.

הגשת בקשה להתאמות בפסיכומטרי בגין לקות למידה

הקלות בפסיכומטרי ניתנות עבור המאובחנים עם לקות למידה, שקיומה עשוי לשבש את התפקוד בבחינה. את הבקשה להתאמות בפסיכומטרי בגין לקות למידה יש לבסס ולהגיש באמצעות המסכים הבאים:

  1. אבחון עדכני – יש לצרף לפניה אבחון שנערך מטעם איש מקצוע המוסמך לאבחון לקויות למידה אצל מבוגרים. יש לוודא כי האבחון נערך לאחר גיל 18, או לאחר גיל 16 וב-5 השנים האחרונות.
  2. שאלון למאבחן – מטרתו של שאלון זה הוא לוודא כי בידי המרכז הארצי קיימים הנתונים המדויקים על תפקודכם. את השאלון ממלא המאבחן שערך לכם את האבחון שמסרתם לידי המרכז. אם אין באפשרותכם לאתר את המאבחן, ניתן לשלוח את האבחון ללא השאלון.
  3. מידע על התפקוד בביה"ס היסודי – המרכז הארצי מעוניין לקבל תמונת מצב של תפקודכם בשנות ביה"ס המוקדמות (כיתות א'-ו'), הכוללת תעודות מביה"ס, דוחות אבחון, או כל מסמך אחר המעיד על הקשיים שהיו לכם בגיל צעיר בתחום הלימודי.

הגשת בקשה להתאמות בפסיכומטרי בגין הפרעת קשב וריכוז

הקלות בפסיכומטרי יינתנו עבור אלו המאובחנים עם הפרעת קשב וריכוז, העשויה לשבש את תפקוד הנבחן בבחינה. אם בקשתכם להתאמות בפסיכומטרי נעשות בגין הפרעת קשב וריכוז, יש לבסס פניה זו ע"י הגשת המסמכים הבאים:

  1. הערכה עדכנית ומפורטת המתייחסת לתחום הקשב והריכוז, מ-3 השנים האחרונות, שנערכה על ידי איש מקצוע המוסמך לאבחון הפרעת קשב וריכוז. אם ההערכה נעשתה לאחר גיל 25 אין צורך בהערכה עדכנית. הערכה זו תכלול בדיקה מעמיקה וספציפית של קשב וריכוז, כפי שמפורט בדף ההנחיות לאנשי המקצוע ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.
  2. אבחונים קודמים ומידע על תפקודכם בביה"ס היסודי. גם כאן חשוב לקבל תמונת מצב של שנות בית הספר המוקדמות (א'-ו'). מסמכים אלו חשובים במיוחד אם האבחון הראשון נעשה בחטיבת הביניים או לאחר מכן.
  3. אם עשו לכם אבחון יותר מפעם אחת, יש לשלוח דוחות מלאים של כל האבחונים שעברתם, ולצרף אליהם סיכומי טיפולים התפתחותיים (קלינאית תקשורת, ריפוי בעיסוק, וכדומה), תיעוד של הוראה מתקנת, תעודות מביה"ס היסודי, החטיבה והתיכון, ואת חוות דעתם של מורים ואנשי מקצוע אחרים.

הגשת בקשה להתאמות בפסיכומטרי בגין מגבלה גופנית

הקלות בפסיכומטרי ניתנות עבור מי שמאובחן עם מגבלה גופנית, העשויה להשפיע ולהפריע לתפקודו הלימודי בזמן הבחינה. אם בקשתכם להתאמות בפסיכומטרי נעשית בגין מגבלה גופנית, יש לבסס פניה זו ע"י הגשת המסמכים הבאים:

  1. חוות דעת רפואית, מפורטת, ועדכנית, שנכתבה על ידי רופא מומחה בתחום המגבלה, ולא על ידי רופא כללי או רופא משפחה (לדוגמה – בעיות אורתופדיות יאובחנו ותתקבל חוות דעת אודותיהם מרופא אורתופד). חוות הדעת מהרופא צריכה להיכתב על גבי שאלון המתאים לסיבת הפניה – לקות שמיעה, לקות ראיה, מגבלה רפואית כללית, ועוד. אם הרופא איננו מעוניין למלא את השאלון, ניתן לבקש ממנו לכתוב מסמך בחתימתו בו הוא יענה על כל השאלות המופיעות בשאלון. צרפו למסמך את מספר הטלפון של הרופא ושאלות הקבלה שלו.
  2. יש לצרף מסמכי רקע רפואיים, נוסף על חוות הדעת העדכנית מהרופא, המעידים על קיומה של המגבלה בעבר.

שימו לב כי חוות הדעת הרפואית מספקת למרכז הארצי לבחינה והערכה את המידע החיוני הנחוץ לצורך קביעת ההקלות בפסיכומטרי, אך המרכז איננו מחויב לקבל המלצות על התאמות ספציפיות מהרופא שצוינו בחוות הדעת.

הגשת בקשה להתאמות בפסיכומטרי בגין מגבלה נפשית

הקלות בפסיכומטרי ניתנות עבור אלו המאובחנים עם מגבלה נפשית, העשויה להשפיע במידה כזו או אחרת על תפקודו הלימודי של הנבחן בזמן הבחינה. אם בקשתכם להתאמות בפסיכומטרי נעשית בגין מגבלה נפשית, יש לבסס את הפניה ע"י הגשת המסמכים הבאים:

  1. חוות דעת עדכנית ומפורטת של הפסיכיאטר המטפל, בטווח של עד שנה מתאריך הבחינה שנרשמתם אליה. על חוות הדעת להיות מפורטת על גבי השאלון המיועד לכך. אם הפסיכיאטר אינו מוכן למלא את השאלון, יש לבקש ממנו לכתוב מסמך מפורט בחתימתו בו הוא משיב על כל השאלות המופיעות בשאלון. יש לצרף למסמך את מספר הטלפון של הפסיכיאטר המטפל ושעות הקבלה שלו.
  2. אם נעזרתם בעבר בטיפול או ליווי של איש מקצוע מתחום בריאות הנפש (פסיכולוג, עובד סוציאלי, או כל מטפל אחר) – רצוי מאד לצרף דו"ח מפורט שנכתב על ידי איש המקצוע הנ"ל, בו מתוארים הקשיים של הפונה, והשפעתם האפשרית על התפקוד בזמן הבחינה.
  3. בכדי שהמרכז יוכל להתרשם מתפקודכם בתחום הלימודי הרלוונטי, מומלץ לשלוח למורה שמכיר את תפקודכם הלימודי היטב את ה"שאלון למורה של פונה בגין מגבלה נפשית". שאלון זה מספק פרטים נוספים בדבר השלכות אפשרויות של המגבלה הנפשית על תפקודי הלמידה והתפקוד בבחינות.

הגשת בקשה להתאמות בפסיכומטרי בגין הפרעה על הרצף האוטיסטי (ASD)

הקלות בפסיכומטרי ניתנות עבור אלו המאובחנים עם הפרעה על הרצף האוטיסטי (ASD), העשויה להשפיע במידה כזו או אחרת על תפקודם של אלו המאובחנים עם ההפרעה ומעוניינים לגשת לבחינת הפסיכומטרי. אם בקשתכם להקלות בפסיכומטרי נעשית בגין הפרעה על הרצף האוטיסטי (ASD), יש לבסס אותה ע"י צירוף של המסמכים הבאים:

  1. אבחון פורמלי של הפרעה על הרצף האוטיסטי (ASD), מכל גיל, שנעשתה על ידי איש מקצוע המוסמך לאבחון הפרעות מסוג זה, בהתאם להנחיות של משרד הבריאות.
  2. מומלץ להוסיף תיאור של הרקע ההתפתחותי והלימודי, כפי שתועד במסמכים שונים לאורך השנים (תעודות, חוות דעת של מורים ומטפלים, אבחונים, ועוד).
  3. תיעוד עדכני של תפקודכם. אנשים על הרצף האוטיסטי שונים זה מזה במאפיינים רבים, ובהשפעת ההפרעה על תפקודם בהיבטים שונים – חברתי, לימודי, רגשי, ועוד. אין די בעצם האבחנה על מנת לקבוע הקלות לפסיכומטרי ותנאים מותאמים לבחינה. בכדי להעניק את ההתאמות המדויקות ביותר נדרשת תמונת מצב ברורה לגבי תפקודים הרלוונטיים לבחינה, כמו תפקודי קריאה וכתיבה, תפקודי שפה, חשבון, קשב, מהירות העיבוד, ועוד. ניתן להגיש תיאור זה באמצעות אבחון עדכני של תפקודי למידה \ אבחון פסיכודידקטי \ נוירופסיכולוגי עדכני, המתייחס לכל התחומים הנ"ל.
  4. חוות דעת עדכנית של מורים ואנשי חינוך וטיפול, המכירים היטב את תפקוד הפונה, הנמסרת על גבי השאלון המיועד כך.

אם קיימים קשיים נוספים בתחומים שאינם לימודיים, אך עשויים להשפיע על התפקוד בבחינה, יש לציין אותם מפורשות ולשלוח מידע עדכני ומפורט מאנשי המקצוע הרלוונטיים (לדוגמה, קושי נפשי העלול להגביל את התפקוד בבחינה נדרש לגיבוי באמצעות חוות דעת מקצועית של פסיכיאטר מטפל).

אילו התאמות בפסיכומטרי ניתנות לזכאים?

המרכז הארצי לבחינות והערכה מציע אפשרות של מבחן עם הקלות בפסיכומטרי, כאשר הוא משתדל ומבקש להתאים את תנאי הבחינה לכל מגבלה ומגבלה וכל נבחן ונבחנת באופן ספציפי. לפיכך קיים טווח רחב של אפשרויות להקלות בפסיכומטרי, וניתן לקבל אחת או כמה מהן, על פי צרכיו האישיים של כל נבחן ונבחנת.

האופציות הקיימות של התאמות בפסיכומטרי הן:

  1. דף תשובות מוגדל
  2. השמעת הבחינה באנגלית (הקלה הניתנת בדרך כלל לבעלי לקויות ראייה)
  3. שימוש במחשבון בעל 4 פעולות חשבון בלבד (ללא חזקות, משוואות, ושורשים). התאמה זו ניתנת בעיקר עבור מי שמאובחן עם דיסקלקוליה, או לאלו המאובחנים עם הפרעות קשב וריכוז.
  4. הפסקה של 5 דקות בין פרק לפרק, או בין כל שני פרקים (התאמה זו ניתנת לעתים נדירות, בעיקר עבור מי שסובל ממגבלה פיזית המאטה את קצב הכתיבה)
  5. מבחן ממוחשב (מפע"ם) – עליו נפרט עוד בהמשך המאמר.
  6. טופס בחינה מוגדל,

כפי שהוסבר, ייתכן כי נבחן יקבל מספר התאמות בפסיכומטרי יחד – למשל, שימוש במחשבון יחד עם דף תשובות מוגדל והשמעת הבחינה באנגלית. כל מקרה נבחן לגופו על ידי המרכז הארצי לבחינות והערכה, ועל פיו ייקבעו ההתאמות וההקלות הניתנות.

מפע"ם – בחינה פסיכומטרית ממוחשבת

המפע"ם היא בחינה פסיכומטרית ממוחשבת, הניתנת עבור נבחנים העומדים בתנאים מסוימים. בכדי לקבל אישור למבחן מפע"ם, יש לפנות ליחידה לבחינות מותאמות במרכז הארצי לבחינות והערכה. כמו הבחינה הפסיכומטרית "הרגילה", בחינה זו מחולקת ל-3 חלקים: אנגלית, חשיבה מילולית, וחשיבה כמותית.

בחלק האנגלית וחלק החשיבה הכמותית השאלות הנן שאלות ברירה, כאשר יש לבחור בתשובה הנכונה מתוך ארבעת התשובות המוצעות. חלק החשיבה המילולית כולל שאלות ברירה יחד עם מטלת כתיבה (בה תדרשו לכתוב חיבור). לכל שאלה מוקצב זמן בנפרד, המשתנה על פי סוג השאלה.

בשאלות עם קטע קריאה או תרשים מוקצב זמן מיוחד לקריאת הקטע או העיון בתרשים, ולאחריו זמן לפתרון כל שאלה. בין חלקי הבחינה הממוחשבת יש 3 הפסקות, שאורכן כ-5 דקות – לאחר החלק המילולי, לאחר החלק הכמותי, ולאחר מטלת הכתיבה. בנוסף, יש הפסקה של 2.5 דקות בין השאלות של חלק האנגלית, החלק המילולי, והחלק הכמותי. ניתן לקצר את זמני ההפסקות על ידי לחיצה על מקש ייעודי.

דברים נוספים שחשוב לדעת על בחינה פסיכומטרית מותאמת

  • בקשה להקלות בפסיכומטרי נידונה לאחר ההרשמה בבחינה במרכז הארצי לבחינות והערכה. אי אפשר לחכות לאישור לבחינה מותאמת, ורק אז להחליט לאיזה מועד בחינה להירשם. בכדי לקבל התאמות בפסיכומטרי יש להירשם קודם לכן לבחינה, ורק לאחר מכן לשלוח למרכז הארצי לבחינות והערכה את המסמכים הנדרשים לצורך קבלת ההתאמות.
  • לקויות למידה שאושרו בבחינות הבגרות אינן מאושרות אוטומטית גם בבחינות הפסיכומטרי. כל מקרה נבחן לגופו, לכן יש להקפיד לשלוח למרכז הארצי לבחינות והערכה את כל המסמכים המפורטים באתר, ולקחת בחשבון כי בקשתכם עשויה להידחות.
  • הבחינה הפסיכומטרית תחת הקלות והתאמות מתקיימת בכל מועד בחינה, אך ייתכן כי היא תתרחש כ-3-4 שבועות לאחר מועד הבחינה ה"רגיל".

לסיכום

הודות להקלות ולהתאמות הניתנות בבחינה הפסיכומטרית, גם בעלי מוגבלויות שונות ומי שאובחן עם הפרעות קשב וריכוז או לקויות למידה יכולים לגשת לבחינה וליהנות מהזדמנות שווה. דעו כי ציון במבחן פסיכומטרי שנערך תחת הקלות והתאמות שווה ערך לציון בבחינה פסיכומטרית "רגילה" מבחינת המוסדות האקדמיים. העובדה כי הציון התקבל במבחן מותאם איננה משפיעה כלל על סיכויי הקבלה שלכם למסלולי הלימוד השונים.

חשוב מאוד לקרוא בעיון את הנחיות המרכז הארצי לבחינות והערכה לצורך קבלת ההתאמות וההקלות בפסיכומטרי, ולוודא כי שלחתם להם את המסמכים הרלוונטיים והנחוצים לצורך קבלתן. ייתכן כי תדרשו, במקרים מסוימים, לערוך אבחון חדש – וחשוב להיערך לכך בהתאם על מנת לקבל את תנאי המבחן המותאם בפסיכומטרי כמה שיותר מוקדם.

בהצלחה!

מה היה במאמר זה

שיתוף המאמר

עוד בנושא פוסט: איך מגישים בקשה לתנאים מותאמים לפסיכומטרי

אילו הקלות קיימות בבחינה פסיכומטרית
הקלות בפסיכומטרי

בחינת מפע"ם – מה זה בהרחבה

המבחן הפסיכומטרי הוא אחד המבחנים הכי חשובים שיש. המבחן קובע באופן ישיר את היכולת שלכם להתקבל למסלולי הלימוד השונים באקדמיה. כדי לקבל אישור להיבחן בתנאים

קרא עוד »
על סמך מה ניתן להגיש בקשה להתאמות לפסיכומטרי
הקלות בפסיכומטרי

בחינה חוזרת בתנאים מותאמים

המבחן הפסיכומטרי הוא מבחן בעל השלכות מרחיקות לכת. קבלת אישור להיבחן בתנאים מותאמים היא פרוצדורה מורכבת, ורק אחרי אישור מיוחד של המרכז הארצי לבחינות והערכה

קרא עוד »
אילו תנאים מותאמים קיימים בבחינה פסיכומטרית
הקלות בפסיכומטרי

סוגי האבחונים

ישנם סוגי אבחונים שבעלי לקויות עוברים כדי לאבחן את הלקות שלהם וכתוצאה מכך לקבל את היכולת לבקש התאמות בפסיכומטרי. בין האבחונים הללו ישנם אבחון מת"ל

קרא עוד »
למה צריך לשים לב שמגישים בקשה להתאמות בפסיכומטרי
הקלות בפסיכומטרי

ההתאמות הקיימות ואיזה לקות/בעיה רפואית מאפשרת קבלת התאמה

כאשר אתם ניגשים לבחינה פסיכומטרית, ומעוניינים לקבל התאמות ישנן בעיות רפואיות ולקויות שיקנו לכם התאמות שונות. בהמשך, הלקויות והבעיות הרפואיות השונות וההתאמות הקיימות. התאמות בפסיכומטרי

קרא עוד »

חיפשתם תשובה ולא מצאתם?

מלאו טופס זה ונשמח לענות לכל שאלה שעולה!

צ'ט ווצאפ עם מתאימים לך!
שלח דרך ווצאפ!