לוגו-מתאימים לך הקלות בפסיכומטרי

בחינה חוזרת בתנאים מותאמים

זמן קריאה: 3 דקות

המבחן הפסיכומטרי הוא מבחן בעל השלכות מרחיקות לכת. קבלת אישור להיבחן בתנאים מותאמים היא פרוצדורה מורכבת, ורק אחרי אישור מיוחד של המרכז הארצי לבחינות והערכה ניתן לקבל את ההתאמות הללו. נבחנים רבים מבצעים את הבחינה הפסיכומטרית מספר פעמים, וכדי לקבל את ההתאמות שלכם גם בבחינה החוזרת, יש כמה דברים שחשוב לדעת. 

מבחן הפסיכומטרי

המבחן הפסיכומטרי הוא מבחן שנועד לקבוע את הרמה של המועמדים לאקדמיה. המבחן למעשה בוחן את היכולות של הנבחן בשלושה תחומים, מתמטיקה, אנגלית ועברית. המטרה של המבחן היא לבצע דירוג מסוים כדי להחליט מי יוכל להתקבל לאיזה תואר. האוניברסיטאות מעניקות למבחן הזה משמעות רבה, ובדרך כלל הוא מהווה שער הכניסה לאקדמיה.

המבחן מבוסס כולו על הצורך לפתור שאלות בזמן מהיר. ככלל, השאלות במבחן אינן מאוד מורכבות, אולם כדי לפתור אותן בזמן המוקצב יש צורך בזריזות רבה. עבור מי שסובלים מלקויות למידה, בעיות קשב וריכוז או בעיות בריאותיות שונות המבחן עלול להיות קשה מיוחד, ואף לא לשקף את הרמה האמיתית שלהם.

תנאים מותאמים

המרכז הארצי לבחינות והערכה שהוא הגוף שאמון מטעם האוניברסיטאות על ביצוע הבחינה מאפשר לנבחנים להיבחן בתנאים מותאמים כדי להתגבר על אותם קשיים. עם זאת, חשוב לדעת שהקבלה של אותן התאמות היא לא דבר קל, ויש צורך להציג מספר רב של מסמכים כדי לקבל אותן. 

עם זאת, עבור מי שצריך את אותן הקלות מאוד לא כדאי לוותר עליהן כיון שהדבר עלול להוביל לכישלון בבחינה. בעת הגשת הבקשה יש צורך להגיש מספר מסמכים כפי שמפורט באתר של המרכז. לאחר דיון בבקשה שלכם תקבלו את ההחלטה של המרכז, אולם תוכלו לערער עליה.  

בחינה חוזרת

בחינה חוזרת במבחן הפסיכומטרי היא עניין שבשגרה, ונבחנים רבים מבצעים את הבחינה מספר פעמים. עם זאת, כדי לקבל בחינה בתנאים מותאמים יש צורך לחדש את הבקשה בכל פעם שנרשמים למבחן. גם אם האישורים שהצגתם כדי לקבל את ההתאמות במועד הראשון עדיין תקפים, החובה שלכם היא להגיש את הבקשה להתאמות בפסיכומטרי בעת רישום לכל מועד של המבחן. 

סוג הבקשה

בבחינה חוזרת, יש שתי סוגי בקשות התאמה. הסוג הראשון הוא של נבחנים שקבלו את ההתאמות בפעם הקודמת שהם נבחנו והבקשה שלהם היא להיבחן בשנית על פי אותן התאמות. הסוג השני הוא דרישה להתאמות שלא על סמך אישור כזה בעבר. במקרה השני עליכם להכין תיק מסמכים שבו מפורטים כל הסיבות שבגינן אתם רואים את עצמכם זכאים לאותן התאמות.

במקרה של בקשה להיבחן בשנית על סמך התאמות בפעם הקודמת שנבחנתם, אין צורך להגיש מסמכים חדשים, אולם יש דבר שחשוב מאוד לוודא והוא את התוקף של המסמכים שנמצאים אצל המרכז הארצי. 

תוקף חוות הדעת

בתיק המסמכים שמיועד לבחון את הזכאות שלכם להקלות בפסיכומטרי, עליכם לצרף חוות דעת שונות. לפי כללי המרכז הארצי חוות הדעת הללו צריכות להיות בנות פחות משנה על מנת שיהיה להן תוקף כאשר באים לשקול את הבקשה שלכם. לאור זאת, אם חלק מחוות הדעת שהגשתם לא עומדות בהגדרה הזו, עליכן לקבל חוות דעת מחודשת ואותה להגיש בתיק המסמכים שלכם.

בחירה חוזרת עם התאמות נוספות

סיטואציה נוספת שיכולה להתרחש היא זו שבה נבחנים שקיבלו התאמות מסוימות בבחינה, אולם מעוניינים להיבחן פעם נוספת עם התאמות נוספות מלבד אלו שהן כבר קיבלו. במקרה הזה אין צורך להגיש את כל הבקשה מחדש, אולם תצטרכו להציג את המסמכים החדשים שאמורים לשכנע את המרכז הארצי לגבי זכאותכם להתאמות נוספות, מלבד אלו שכבר אושרו עבורכם. 

רישום מאוחר לבחינה

המרכז הארצי מאפשר לנבחנים להירשם לבחינה גם סמוך מאוד למועד שלה, תחת הכותרת של הרשמה מאוחרת. חשוב להבין שהאפשרות הזו לא כוללת את מי שרוצה להיבחן בתנאים מותאמים, ולכן גם אם קיבלתם בעבר התאמות מסוימות, הן פשוט לא תהיינה תקפות כאשר ההאשמה בוצעה תחת הרשמה מאוחרת.

וודאו את קבלת המסמכים

כדי למנוע מצב שבו המרכז הארצי לא קיבל את המסמכים שאותם הגשתם עליכם לוודא שהם נמצאים אצלו. בכל הגשה של מסמכים או פתיחת בקשה נשלח אליכם לטלפון מסרון באופן אוטומטי. המסרון הזה הוא הדרך היחידה שלכם לדעת שהמרכז קיבל את המסמכים והוא דן בבקשה. 

אפשרות לערער 

גם לאחר שהמרכז מקבל את ההחלטה ביחס לזכאות שלכם להיבחן בתנאים מותאמים, יש לכם את האפשרות לערער על ההחלטה שלו. עם זאת, הערעור לא יכול להיות על עצם ההחלטה אלא הוא צריך להיות מלווה במסמכים נוספים שאמורים לגרום למרכז לשנות את ההחלטה שלו. קחו את זה בחשבון לפני הגשת ערעור כדי למנוע מצב שבו הערעור שלכם נדחה על הסף.

מחיר

חשוב לדעת שהוספה של מסמכים לבקשה שלכם כרוכה בתשלום אגרה למרכז הארצי. לאור זאת, נסו לאסוף את כל המסמכים הדרושים בבית אחת ולהגיש אותם יחד כדי לחסוך לעצמכם הוצאות מיותרות.

לסיכום

גם אם קיבלתם אישור להיבחן בתנאים מותאמים במבחן הפסיכומטרי, במידה ואתם ניגשים למבחן פעמים נוספות עליכם לוודא את התוקף של אותן התאמות. האישורים על המגבלות הפיזיות צריכים להיות בני לא יותר משנה, ואם אתם זקוקים להתאמות נוספות עליכם לצרף את המסמכים הרלוונטיים אל תיק המסמכים הקודם. זכרו לא להגיש מסמכים שכבר הגשתם ונמצאים בידיו של המרכז הארצי. 

מה היה במאמר זה

שיתוף המאמר

עוד בנושא פוסט: בחינה חוזרת בתנאים מותאמים

אילו הקלות קיימות בבחינה פסיכומטרית
הקלות בפסיכומטרי

בחינת מפע"ם – מה זה בהרחבה

המבחן הפסיכומטרי הוא אחד המבחנים הכי חשובים שיש. המבחן קובע באופן ישיר את היכולת שלכם להתקבל למסלולי הלימוד השונים באקדמיה. כדי לקבל אישור להיבחן בתנאים

קרא עוד »
אילו תנאים מותאמים קיימים בבחינה פסיכומטרית
הקלות בפסיכומטרי

סוגי האבחונים

ישנם סוגי אבחונים שבעלי לקויות עוברים כדי לאבחן את הלקות שלהם וכתוצאה מכך לקבל את היכולת לבקש התאמות בפסיכומטרי. בין האבחונים הללו ישנם אבחון מת"ל

קרא עוד »
למה צריך לשים לב שמגישים בקשה להתאמות בפסיכומטרי
הקלות בפסיכומטרי

ההתאמות הקיימות ואיזה לקות/בעיה רפואית מאפשרת קבלת התאמה

כאשר אתם ניגשים לבחינה פסיכומטרית, ומעוניינים לקבל התאמות ישנן בעיות רפואיות ולקויות שיקנו לכם התאמות שונות. בהמשך, הלקויות והבעיות הרפואיות השונות וההתאמות הקיימות. התאמות בפסיכומטרי

קרא עוד »

חיפשתם תשובה ולא מצאתם?

מלאו טופס זה ונשמח לענות לכל שאלה שעולה!

צ'ט ווצאפ עם מתאימים לך!
שלח דרך ווצאפ!