לוגו-מתאימים לך הקלות בפסיכומטרי

למי פונים ומה השלבים לפי לקות/בעיה רפואית ומי הגורם המטפל

זמן קריאה: 3 דקות

רוצים לבדוק אם אתם זכאים להקלות בפסיכומטרי? למי צריך לפנות? מי הגורם המטפל במקרה של בעיה רפואית, ומי הגורם המטפל במקרה של לקות? 

לקות, בעיה רפואית ומה שביניהן

החלטתם לגשת למבחן הפסיכומטרי, אבל אתם זקוקים לעזרה. ברור לכם שיש לכם בעיה כלשהי, אך אתם לא בטוחים למי צריך לפנות ומה התהליך לקבלת התאמות בפסיכומטרי (כל המסמכים נמצאים באתר מאל"ו – מרכז ארצי לבחינות והערכה).

לקות

לקות היא קושי או חיסרון המשפיע על הלמידה של האדם וכתוצאה מכך יכול לפגום בתוצאות המבחנים אליהם הוא ניגש ביניהם הבחינה הפסיכומטרית, ושאילולא הייתה לו הלקות הזאת כנראה שהתוצאות במבחנים היו טובות יותר. לשיפור הסיכויים של הנבחן ישנן הקלות בפסיכומטרי. אז למי צריך לפנות במקרה של לקות כדי לקבל התאמות בפסיכומטרי? מה השלבים בתהליך?

למי פונים?

את הבקשה להתאמות בפסיכומטרי יש להגיש למאל"ו. חשוב לעשות זאת כחודשיים לפני התאריך האחרון להרשמה לבחינה, כי התהליך של בחינת הנושא לוקח עד 25 ימי עבודה ובמקרה הצורך יישאר לכם מספיק זמן לערעורים.

מה השלבים בתהליך?

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להירשם לבחינה הפסיכומטרית, בלי אישור הרשמה לא תוכלו להגיש בקשה להתאמות ולא תזכו להקלות לפסיכומטרי. אחרי שנרשמתם לבחינה, עליכם להגיש את המסמכים הנחוצים למאל"ו ולצרף טופס שאלון למבקש. 

המסמכים הם: 

אבחון עדכני – שנערך לאחר גיל 18 ע"י מאבחן למבוגרים או לאחר גיל 16 כל עוד לא עברו יותר מחמש שנים מאז האבחון האחרון. 

שאלון למאבחן – אם הדו"ח של האבחון מלא ומכיל את כל הנתונים הנדרשים בשאלון, אין צורך להעביר למאבחן את השאלון. במקרה של חלקים חסרים העבירו את השאלון למאבחן כדי שישלים את הנתונים החסרים.

מידע על התפקוד שלכם בבית הספר היסודי – מדובר בכל מסמך שיכול להעיד על מצבכם בבית הספר מבחינה לימודית והקשיים שלכם. תעודות, תיעוד ימי הורים, מכתבים ממורים וכדומה. 

*בנוסף יש לצרף: דו"חות מלאים של אבחונים קודמים (אם היו כאלה), סיכומים של טיפולים התפתחותיים, תיעוד הוראה מתקנת, תעודות מבתי הספר היסודי, החטיבה והתיכון, חוות דעת מאנשי מקצוע נוספים וממורים.

שאלון למבקש

אל המסמכים עליכם לצרף שאלון למבקש, בין אם אתם עושים זאת באופן מקוון באיזור האישי באתר מאל"ו ובין אם אתם מגישים את המסמכים באופן ידני במשרדים של מאל"ו או שולחים אותם בדואר או במייל. בשאלון תצוין סיבת או סיבות הגשת הבקשה.

בעיה רפואית

במקרה של בעיה רפואית הכוונה היא לבעיה העלולה לפגום ביכולתכם הפיזית לבצע את הבחינה הפסיכומטרית. לכן במקרה כזה, עליכם לבקש בחינה מותאמת במאל"ו, לאחר שנרשמתם לבחינה הפסיכומטרית. 

למי פונים?

כמו בלקות, גם כאן הפנייה היא למאל"ו – מרכז ארצי לבחינות והערכה. התהליך לוקח עד 25 ימי עבודה.

מה השלבים בתהליך? 

לאחר ההרשמה לבחינה הפסיכומטרית יש לפנות למאל"ו עם אישור הרשמה לבחינה, המסמכים הדרושים לבקשת ההתאמות וטופס שאלון למבקש. 

המסמכים הם:

חוות דעת רפואית עדכנית – הפנייה היא לרופא המומחה למגבלה ותתבצע על גבי שאלון מתאים, לרופא עיניים במקרה של לקות ראייה (בעלי תעודת עיוור צריכים לשלוח רק צילום של התעודה) ולרופא אף אוזן גרון במקרה של לקות בשמיעה וכדומה.

מסמכי רקע – במקרה של מגבלה שאינה חדשה יש לצרף מסמך המעיד על כך, במקרה של מגבלה חדשה הרופא צריך לפרט בחוות דעתו את הגורם למגבלה וייתכן שמאל"ו ידרשו תוצאות של בדיקות המעידות על קיום המגבלה.

*הרופא יכול להמליץ על התאמות בחוות הדעת תוך ביסוס ההמלצה על פי תוצאות הבדיקות. במקרה והרופא מסרב לענות על השאלון, יש לבקש שישיב על השאלות במסמך חתום הכולל את מספר הטלפון ושעות הקבלה שלו. 

שאלון למבקש

יש להגיש טופס שאלון למבקש עם המסמכים הנדרשים בהתאם לבעיה הרפואית. השאלון יכלול את סיבת או סיבות הבקשה להתאמות בפסיכומטרי.

לסיכום

כאשר אתם ניגשים לבחינה הפסיכומטרית ורוצים לקבל התאמות בפסיכומטרי בגלל לקות או בעיה רפואית, ישנו תהליך אותו תצטרכו לבצע. תהליך בחינת הבקשה הוא עד 25 ימי עסקים לכן כדאי שתגישו את הבקשה כחודשיים לפני התאריך האחרון להרשמה לבחינה כדי שתוכלו לערער על ההחלטה במקרה הצורך. 

הדבר הראשון אותו עליכם לעשות הוא להירשם לבחינה. את המסמכים תגישו עם אישור הרשמה לבחינה.

לאחר ההרשמה לבחינה תצטרכו להגיש את המסמכים הנחוצים לבקשת ההתאמות, אישור הרשמה לבחינה וטופס שאלון למבקש בו יצוינו הסיבה או הסיבות לבקשה להתאמות. את הכל ניתן להגיש: באיזור האישי באתר מאל"ו (מרכז ארצי לבחינות וההערכה), לשלוח בדואר או במייל, או להגיש ידנית במשרדי מאל"ו.

במקרה של לקות: תצטרכו להגיש אבחון עדכני שנעשה על ידי מאבחן למבוגרים, שאלון למאבחן בו המאבחן יוסיף מידע חסר ומידע על תפקודכם בבית הספר היסודי. בנוסף, דו"חות של אבחונים קודמים, חוות דעת מאנשי מקצוע נוספים ועוד.

במקרה של בעיה רפואית: תצטרכו להגיש חוות דעת רפואית מרופא מומחה לבעיה בין אם מדובר בבעיה כללית, בבעיה של ראייה (רופא עיניים) או בבעיה של שמיעה (רופא אף אוזן גרון). בנוסף תצטרכו לצרף מסמכי רקע מתאימים בהתאם לזמן הופעת המגבלה.

התהליך לקבלת התאמות בפסיכומטרי בלקות ובבעיה רפואית זהה באופן כללי, השוני הוא בסוג המסמכים לכל מקרה ולמי שצריך לפנות אליו כדי שיספק אותם. 

מה היה במאמר זה

שיתוף המאמר

עוד בנושא פוסט: למי פונים ומה השלבים לפי לקות/בעיה רפואית ומי הגורם המטפל

אילו הקלות קיימות בבחינה פסיכומטרית
הקלות בפסיכומטרי

בחינת מפע"ם – מה זה בהרחבה

המבחן הפסיכומטרי הוא אחד המבחנים הכי חשובים שיש. המבחן קובע באופן ישיר את היכולת שלכם להתקבל למסלולי הלימוד השונים באקדמיה. כדי לקבל אישור להיבחן בתנאים

קרא עוד »
על סמך מה ניתן להגיש בקשה להתאמות לפסיכומטרי
הקלות בפסיכומטרי

בחינה חוזרת בתנאים מותאמים

המבחן הפסיכומטרי הוא מבחן בעל השלכות מרחיקות לכת. קבלת אישור להיבחן בתנאים מותאמים היא פרוצדורה מורכבת, ורק אחרי אישור מיוחד של המרכז הארצי לבחינות והערכה

קרא עוד »
אילו תנאים מותאמים קיימים בבחינה פסיכומטרית
הקלות בפסיכומטרי

סוגי האבחונים

ישנם סוגי אבחונים שבעלי לקויות עוברים כדי לאבחן את הלקות שלהם וכתוצאה מכך לקבל את היכולת לבקש התאמות בפסיכומטרי. בין האבחונים הללו ישנם אבחון מת"ל

קרא עוד »
למה צריך לשים לב שמגישים בקשה להתאמות בפסיכומטרי
הקלות בפסיכומטרי

ההתאמות הקיימות ואיזה לקות/בעיה רפואית מאפשרת קבלת התאמה

כאשר אתם ניגשים לבחינה פסיכומטרית, ומעוניינים לקבל התאמות ישנן בעיות רפואיות ולקויות שיקנו לכם התאמות שונות. בהמשך, הלקויות והבעיות הרפואיות השונות וההתאמות הקיימות. התאמות בפסיכומטרי

קרא עוד »

חיפשתם תשובה ולא מצאתם?

מלאו טופס זה ונשמח לענות לכל שאלה שעולה!

צ'ט ווצאפ עם מתאימים לך!
שלח דרך ווצאפ!